Garancijske obaveze i uslovi produžene hardverske garancije:
Prava i obaveze u garantnom listu su regulisani Zakonom o zastiti potrosača, Zakonom o obligacionim odnosima i Zakonom o standardizaciji.
Garantne izjave prodavca:
– Garantni rok proizvođaca za proizvod je naveden na strani označenoj brojem 1 garantnog lista, i počinje da teče od dana prodaje proizvoda kupcu.
– Prodavac garantuje da će proizvodi ispravno funkcionisati u skladu sa navedenim tehničkim podacima i osobinama, ako se kupac bude striktno pridržavao uputstva za rukovanje.
– Prodavac u garantnom roku obezbjeđuje: otklanjanje eventualnih kvarova, tehničkih nedostataka i originalne rezervne djelove, o svom trošku, ako je do neispravnosti proizvoda došlo prilikom upotrebe na način predviđen uputstvom za rukovanje.
– Produženu hardversku garanciju je moguće kupiti isključivo prilikom kupovine novog uređaj za koji se i vezuje produžena hradverska garancija, i traje 36 mjeseci od dana kupovine uređaja i garancije, tj. od dana prelaska rizika na potrosača.
-Produžena hradverska garancija je u prvoj godini internacionalna, tj. može se uređaj servisirati u bilo kojem autorizovanom servisu, dok se u poslednje dvije godine može isključivo servisirati u iCentar-u.
– Dobijanjem ovog garantnog lista smatra se da je krajnji kupac upoznat i saglasan sa svime što u njemu piše.
– Za sve sporove vezane za ovu garanciju biće nadležan sud u Podgorici.
Garantne obaveze prodavca:
– Ukoliko popravka reklamiranog uređaja traje duže od 15 radnih dana, garancija se produžava za onoliko dana koliko je trajala opravka. Produženje roka se upisuje u garantni list od strane servisera, a prihvata se i radni nalog autorizovanog servisa kao dokaz o nemogućnosti popravke u datom roku.
Na ugrađene/zamijenjene djelove daje se posebna garancija, u skladu sa garancijom proizvođaca djelova.
– Reklamacije se primaju kod trgovca koji je uređaj prodao krajnjem korisniku, ili ovlašćenim servisima, od strane ovlašćenog lica. Ukoliko trgovac nije ovlašćeni servis za određene proizvode, adrese ovlašćenih servisa su posebno navedene i na dnu strane označene sa brojem 2 .
– Prodavac se obavezuje da ce u slučaju reklamacije na funkcionalnost uređaja, u toku garantnog perioda, ili u slučaju nesaobraznosti robe ugovoru: popraviti ili zamijeniti drugim uređajem, koji može biti nov ili ekvivalentan novom, sličnih ili boljih karakteristika, ili predviđenom zamjenom od strane proizvođaca, u razumnom vremenskom periodu, o sopstvenom trosku, a u skladu sa Zakonom.
– Ukoliko Prodavac nije u mogućnosti da otkloni kvar ili nije u mogućnosti da zamijeni uređaj, u roku od 15 dana od datuma prijema uređaja na servis, ili od datuma prijema reklamacije, potrosač ima pravo da zahtijeva umanjenje cijene ili raskid ugovora uz povraćaj plaćenog iznosa, ako ne može da ostvari pravo na opravku ili zamjenu, ili ako trgovac nije izvršio opravku ili zamjenu u roku, a u skladu sa Zakonom.
– Ukoliko Prodavac nije u mogućnosti zbog tehničkih razloga, specificnosti u narucivanju ili dijagnostici određene robe, ili iz nekog drugog razloga, da korisniku izvrsi popravak u obavezujućem roku, Prodavac je dužan da obavijesti potrosača o produženju tog roka, i da mu u pisanoj formi dostavi obavještenje o produženju tog roka, u vidu servisne prijemnice ili drugog pisanog obavještenja.
– Zamijenjeni delovi, u garantnom roku, prelaze u vlasnistvo Prodavca.
– U slučaju neopravdane reklamacije, kupac snosi sve eventualne troskove, po vazećem cjenovniku servisa Prodavca.
– Usluge van i na terenu i/ili održavanje, koji nijesu uračunati u cijenu proizvoda, rješavaju se prema vazećem cjenovniku.
Obaveze kupca:
Kupac je dužan:
– Da prilikom preuzimanja uređaja ustanovi njegovu kompletnost i fizičku neoštećenost, jer se naknadne reklamacije toga tipa nece uvažiti,
– Da se striktno pridržava Uputstva za upotrebu i održavanje.
– Da obezbijedi ambijentalne uslove navedene u dokumentaciji uređaja i bez uticaja bilo kojeg vida zračenja.
– Da obezbijedi stabilan i bez smetnji izvor strujnog napajanja.
– Da proizvod povjeri na upotrebu licima obucenim za korišćenje istog i da se prije prve upotrebe proizvoda upozna sa uslovima rada, uslovima ove garancije kao i tehničkom dokumentacijom.
– Da prilikom reklamacije uređaja obavezno priloži originalni ovjereni garantni list i fiskalni racun (fizička lica) ili fakturu trgovca (pravna lica), jer se u protivnom garancija nece uvažiti. Svi navedeni dokumenti moraju biti popunjeni i propisno ovjereni i ne smiju biti pisani rukom već isključivo kucani.
– Da u slučaju da Prodavac nije mogućnosti da uređaj popravi, ili zamijeni novim ili ekvivalentom novog ili predviđenom zamjenom od strane proizvođaca, dostavi kompletnu originalnu ambalažu, prateće originalne dodatke i originalnu dokumentaciju. U slučaju da nešto od navedenog nedostaje, odbiće se odgovarajuci finansijski iznos od iznosa namijenjenog za refundiranje korisniku. U slučaju zamjene uređaja, zadržaće se nedostajući dio iz kompleta novog uređaja.
Garanciji proizvođaca ili saobraznosti robe ugovoru, ne podliježu kvarovi nastali zbog:
-Vidljivog fizičkog oštećenja na uređaju koje je moglo da prouzrokuje problem u radu uređaja, i gdje je vidljivo cak i najmanje udubljenje koje može biti posledica neke sile (kozmetičko oštećenje-ogrebotina bez vidljivog udubljenja se ne smatra fizičkim oštećenjem).
– Neadekvatne instalacije ili nestručnog rukovanja ili neadekvatnog održavanja.
– Mehaničkog, hemijskog ili bilo kakvog drugog oštećenja u transportu, prilikom raspakivanja ili korišćenja uređaja.
– Varijacija u naponu elektricne mreze, udara groma i pratećih pojava.
– Više sile i elementarnih nepogoda.
– Korišćenja software-a, medija za reprodukciju (bilo optičkih ili magnetnih), uređaja za povezivanje, drugih priključnih uređaja, djelova ili potrošnog materijala koji nijesu proizvod istog proizvođaca, ili nisu autorizovani od strane proizvođaca.
– Neautorizovanih prepravki i popravki i posljedica nastalih usljed toga.
– Korišćenja van granica naznačenih, u uputstvu, parametara radnog režima, okruženja radnih opterećenja preporučenih od strane proizvođaca.
– Uticaja: vlage, vode, toplote, vibracija, praćine, ekstremnih uslova spoljne sredine i slično.
– Za djelove uređaja koji se upotrebom troše: toneri, ink kertridzi, glave ink jet štampaca, valjci za povlačenje, mehanizam za transport papira i papir. Garanciji ili saobraznosti robe ugovoru, ne podliježe softver (operativni sistem, aplikativni i upravljački programi) instaliran na uređaju jer je isti besplatan, i dat na korišćenje potrosaču.